Výdejní box
Od 15. listopadu 2024 mají uživatelé Národní knihovny možnost vyzvednout si knihy rezervované pro absenční výpůjčky i prostřednictvím výdejního boxu.
Kde výdejní box najdete a jak je přístupný?
- Výdejní box se nachází v areálu Klementina, naproti vstupu A.
- Přístupný je v době otevření areálu Klementina, od 6:00 do 22:00 hodin (pondělí-neděle).
- K otevření skříňky pro vyzvednutí rezervovaných knih je potřeba u čtečky na výdejním boxu naskenovat čárový kód vašeho platného čtenářského průkazu. Čárový kód čtenářského průkazu můžete zapsat i pomocí klávesnice na obrazovce.
K čemu výdejní box slouží?
- Výdejní box slouží výhradně k vyzvednutí knih objednaných pro absenční výpůjčky.
- Není určený k vracení vypůjčených knih.
Kdo může výdejní box využívat?
- Využívat ho mohou pouze registrovaní uživatelé s platným čtenářským průkazem.
- Při vyzvednutí rezervovaných knih je nutné mít vypořádané veškeré závazky vůči NK ČR - viz níže.
Objednávání knih pro vyzvednutí ve výdejním boxu
- Knihy pro vyzvednutí ve výdejním boxu je možné objednat přes online katalog NK ČR - bázi NKC.
- Při objednávání si uživatel zvolí místo vyzvednutí VÝDEJNÍ BOX před vchodem A
- Uživatel může do poznámky uvést preferenci pro uložení do skříněk v nižší nebo vyšší pozici.
Připravení rezervovaných knih do výdejního boxu
- Rezervované knihy jsou do boxu ukládány 2x denně.
- Uživatel musí vyčkat na potvrzující e-mail, než se vydá knihy vyzvednout.
Notifikace a doba rezervace ve výdejním boxu
- Po uložení rezervace do výdejního boxu obdrží uživatel potvrzující e-mail.
- V e-mailu bude uveden termín, do kterého je možné rezervované knihy vyzvednout (7 kalendářních dní).
- Informaci o aktuálních rezervacích, včetně místa a data platnosti rezervace je možné ověřit v čtenářském kontě.
Rozdělení rezervací
- V případě potřeby mohou být knihy pro jednoho uživatele rozděleny do více skříněk.
- Podmínkou pro vyzvednutí rezervovaných knih je, aby měl uživatel vypořádané veškeré závazky vůči Národní knihovně ČR.
- Vyzvednutí rezervovaných výpůjček není možné pokud:
- uživatel nemá platný čtenářský průkaz nebo je jeho platnost kratší než doba, po kterou je kniha pro uživatele rezervovaná ve výdejním boxu
- uživatel má na svém čtenářském kontě evidované výpůjčky, u kterých je překročena výpůjční lhůta
- uživatel má ve svém čtenářském kontě evidovaný dluh (včetně poplatků za MVS)
- uživatel má ve svém čtenářském kontě evidovaný nějaký přestupek
- Otevřením skříňky dojde automaticky k vypůjčení všech knih uložených v příslušné skříňce.
- Pokud si uživatel nevyzvedne knihy včas, budou vráceny do skladu a rezervace bude zrušena.
Plná kapacita výdejní boxu
- Pokud bude výdejní box plně obsazen, rezervované svazky budou připraveny k vyzvednutí v Hale služeb.
- Uživatel bude o změně místa vyzvednutí informován e-mailem.
Řešení problémů
- Kontaktujte Halu služeb (osobně, telefonicky) v případě, že při využívání výdejního boxu došlo k nějaké technické chybě nebo chcete uplatnit jakoukoliv reklamaci spojenou s vyzvednutím knih z výdejního boxu.
- Mimo provozní dobu Haly služeb nás kontaktujte e-mailem (hala.os@nkp.cz), a to do 24 hodin od otevření výdejního boxu nebo zaznamenání problému.
Pravidla využívání výdejního boxu Národní knihovny České republiky